A A


»Nieuws
»Contact
»Bijscholingen
»Werken in de thuiszorg

 

 

Informatiebrochure

In onze cliënten informatiebrochure kunt u alles uitgebreid lezen.

Download »
brochure


In onze zzp informatiebrochure kunt u alles uitgebreid lezen.

Download »

brochure

 

Praktische informatie

Kamer van Koophandel
Als zelfstandig zorgverlener moet u ingeschreven staan bij de 
Kamer van Koophandel. Elke regio voert een ander beleid met betrekking tot inschrijving. Daarom verzoeken wij u contact op te nemen met de Kamer van Koophandel bij u in de buurt.

Klachtencommissie
Als zelfstandig zorgverlener is het belangrijk om aangesloten te zijn bij een klachtencommissie. U kunt de cliënt dan een objectieve behandeling van een klacht garanderen als u er beiden niet uitkomt. Dit kunt u bijvoorbeeld doen bij:

* BTN-solo (Branchebelang Thuiszorg Nederland)
* Kiwa
 
 
Wet kwaliteit, klachten geschillen zorg (Wkkgz)
De overheid wil dat iedereen goede zorg krijgt. Daarom heeft de overheid wetlijk vastgelegd wat goede zorg precies inhoud. En wat er moet gebeuren als mensen een klacht hebben over de zorg.
Deze wet is ingaan op 1 januari 2016. Uw klachtenregeling moet per 1 januari 2017 voldoen aan de nieuwe wet.
Kijk voor meer informatie op de site van de Rijksoveheid. 

 

Werktijden
Afhankelijk van de tijden waarop u beschikbaar bent, bieden wij u cliënten aan. Het is de bedoeling dat u meerdere cliënten krijgt waar u met regelmaat kunt werken. De zorg wordt meestal gegeven in teamverband, zodat u collega's heeft waarmee u de zorg kunt overleggen. De cliëntroosterbespreking is om de 4 à 6 weken. In deze bespreking kunt u uw cliënt met uw collega's doorspreken. Hiervoor kunt u gebruik maken van de hiervoor bestemde ruimte in één van de vestigingen van Care Company.

Verhindering
Mocht u door ziekte of andere onvoorziene omstandigheden verhinderd zijn, dan vragen wij u zo spoedig mogelijk voor vervanging te zorgen door contact op te nemen met één van uw teamleden. Het is namelijk voor de cliënt het prettigst als bij verhindering een vast teamlid wordt ingezet. Als dit niet lukt, belt u dan zo snel mogelijk met onze medewerkers op kantoor.